موبایل: ۰۹۱۲۵۳۶۳۸۶۴

آدرس : تهران – مجیدیه جنوبی – خیابان کرمان شمالی

کانون کارشناسان رسمی دادگستری

سن ساختمان چطور محاسبه می‌شود و چه کاربردی دارد؟

سن ساختمان چطور محاسبه می‌شود و چه کاربردی دارد؟

سن ساختمان چطور محاسبه می‌شود و چه کاربردی دارد؟

 

پایه و مبنای محاسبه سن ساختمان چیست؟

در حال حاضر بزرگ‌ترین اختلافی که بین فروشندگان و خریداران ساختمان وجود دارد همین تعیین سن ساختمان است. پیش از آن که اقدام به خرید خانه بکنید توصیه ما به شما مطالعه دقیق اطلاعاتی در رابطه با سن ساختمان است. لطفاً به واژه و اصطلاحات زیر دقت فرمایید.

سن واقعی ساختمان

  • با توجه به نظر کارشناسان، سن واقعی یک ساختمان در واقع با اولین پی ریزی و تشکیل فونداسیون آغاز شده  و مبنای محاسبه سن واقعی ساختمان تاریخ صدور جواز  یا پروانه ساختمانی است.

سن بهره برداری ساختمان

  • سن بهره برداری ساختمان در واقع از زمانی شروع می‌شود که نصب انشعابات و امکان سکونت دریک واحد ساختمانی امکان پذیر شده باشد و رایج‌ترین مبنای محاسبه سن بهره برداری ساختمان از زمان تاریخ نصب کنتورها است.
ارزیابی ملک تجاری توسط کارشناس رسمی دادگستری

سن سندی ساختمان

  • سن سندی ساختمان معمولاً از زمان تهیه اسناد و مدارک قانونی ساختمان مانند پایان‌کار،صورت مجلس تفکیکی و سند قطعی ملک محاسبه می‌شود.

حال باید به این نکته بپردازیم که هریک از موارد بالا در چه زمینه ای کاربرد دارند.

  1. همان طور که پیش‌تر بیان کردیم عمر مفید ساختمان‌ها در کشور ایران کوتاه بوده و حدود ۳۰ سال تعیین شده است. محاسبه عمر واقعی ساختمان، به شما کمک خواهد کرد هنگام خرید خانه تصمیم گیری درست را انجام دهید. افزون بر این مورد بالاتر بیان کردیم که سن واقعی ساختمان در میزان مبلغی که می‌خواهید به عنوان کمک هزینه از بانک دریافت کنید بی تاثیر نخواهد بود.
  2. سن بهره برداری و سن سندی ساختمان یک مبنای قطعی جهت نرخ گذاریقیمت خانه از طرف فروشنده به خریداران است.دقت داشته باشید هنگام خرید خانه از فروشنده تقاضای مشاهده یک کپی از پروانه ساخت خانه و بررسی تاریخ آن با نصب انشعابات را داشته باشید. بهتر است اختلاف زمانی بین این دو تاریخ کوتاه باشد.
کارشناسان رسمی دادگستری تهران - ارزیابی ملک توسط کارشناس رسمی دادگستری

تعیین سن ساختمان چه کاربردی دارد؟

  • سن ساختمانی که ما خریداری می‌کنید یا در آن زندگی می‌کنید بسیار اهمیت بالایی دارد.
  • دلیل اهمیت سن ساختمان ابتدا در هنگام خرید آن است.
  • قطعاً یک خانه نوساز قیمت بالاتری نسبت به خانه ۱۰ سال ساخت و یک خانه ۱۰ سال ساخت قیمت بالاتری نسبت به خانه ۲۰ سال ساخت دارد.
  • پس در مرحله اول سن ساختمان بر قیمت ساختمان هنگام خرید تأثیر می‌گذارد.
  • مرحله دوم هنگامی که شما قصد می‌کنید یک واحد را خریداری کنید و به میزان کامل پول جهت خرید ندارید و باید از وام مسکن استفاده کنید است. وام مسکن یک کمک هزینه به افرادی است که توسط بانک مسکن به چند طریق انجام می‌پذیرد:
  1. صندوق پس‌انداز یکم
  2. اوراق ممتاز
  3. صندوق پس‌انداز مسکن
  4. حساب پس‌انداز مسکن جوانان
  5. اوراق ممتاز استفاده از تسهیلات مسکن توأم با حساب‌های مذکور
  • اما دقت داشته باشید منظور از افرادی که شامل مسکن یکم می‌شوند زوج‌هایی است که برای اولین بار می‌خواهند صاحب خانه بشوند و برای این امر هر نفر مبلغ ۴۰ میلیون تومان را به مدت یک سال در بانک مسکن قرار داده‌اند فقط امکان خرید بناهایی با قدمت کمتر از ۱۵ سال را دارند.
  • پس برای زوج‌های جوان تعیین سن ساختمان در هنگام وام گرفتن اهمیت بسیار بالایی خواهد داشت.
  • دقت داشته باشید سن واقعی ساختمان سالی است که جواز ساخت گرفته شده است و برحسب آن سن است که میزان وام برای افراد مشخص می‌شود.
  • در واقع سن سندی و سند قطعی ملک ساختمان هنگام اخذ وام مسکن تقریباً بی تأثیر خواهد بود.
ارزیابی سن املاک | ارزیابی سن ساختمان | ارزیابی سن ساختمان توسط کارشناس رسمی دادگستری | سن ساختمان

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.پر کردن فیلدهای نشانه‌گذاری شده‌ با * ضروری می‌باشد.

برچسب‌ها
Dispute resolution between the employer and the contractor by an official judicial expert آزمون کانون کارشناسان آزمون کانون کارشناسان 1400 آزمون کانون کارشناسان بهمن 1400 ارزیابی املاک ارزیابی املاک، کارخانجات، زمین، فروشگاه، برج، ویلا ارزیابی اموال منقول ارزیابی اموال منقول و لوازم خانگی و اداری توسط کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی سرقفلی ارزیابی لوازم خانگی و اداری ارزیابی لوازم خانگی و اداری و اموال منقول توسط کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی ملک ارزیابی ملک تجاری ارزیابی ملک تهران ارزیابی ملک توسط کارشناس ارزیابی ملک توسط کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی ملک توسط کارشناس رسمی دادگستری در تهران ارزیابی ملک توسط کارشناس رسمی دادگستری در منطقه یک تهران ارزیابی کارخانجات امیرامیدی امیر امیدی بتن تامین دلیل توسط کارشناس رسمی دادگستری تجاری تمکن مالی تمکن مالی مهاجرت تمکن مالی مهاجرت به کانادا درخواست کارشناسی ملک راضیه ارمغانی سرقفلی صنعتی فرم درخواست ارزیابی ملک قرارداد قرارداد پیمانکاری مشاوره حقوقی مهندسی عمران نمونه گزارش ارزیابی کارشناس رسمی دادگستری پیمانکار پیمانکاری کارشناس رسمی دادگستری کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی ملک کارگاه کمیسیون ماده 5 گزارش ارزیابی اموال منقول گزارش ارزیابی لوازم خانگی و اداری
Call Now Buttonبا ما تماس بگیرید