موبایل: ۰۹۱۲۵۳۶۳۸۶۴

آدرس : تهران – مجیدیه جنوبی – خیابان کرمان شمالی

کانون کارشناسان رسمی دادگستری

ارزیابی معدن توسط کارشناس رسمی دادگستری

ارزیابی معدن توسط کارشناس رسمی دادگستری

کارشناس رسمی دادگستری رشته معدن

کارشناس رسمی مهندسی امور معادن، از نظر صلاحی در گروه تخصصی منابع آب و معادن و در حوزه فنی و مهندسی قرار گرفته است، کارشناس، پس از اخذ پروانه فعالیت حرفه‌ای به‌عنوان کارشناس رسمی نیز در عناوین حوزه فعالیت بایستی صلاحیت‌های مربوطه را اخذ نماید. رشته مهندسی معدن به جهت اهمیت همواره موردتوجه خاص بوده است.

موضوع اکتشاف و بهره‌برداری از معادن هم ازنظر ارزش موضوعیت اقتصادی این بخش و هم ازنظر فنی و مهندسی به جهت به‌کارگیری نحوه و شیوه‌های نوین بهره‌برداری از معادن حائز اهمیت است. در بخش امور مربوط به اکتشاف معادن، کارشناس رسمی دادگستری رشته مهندسی امور معادن، لازم است که با بخش‌ها و همچنین فرآیند اکتشاف معادن آشنایی داشته باشد. مطابق با تقسیم‌بندی رایج و همچنین مستند به آیین‌نامه اجرایی قانون معادن ایران، مراحل مختلف اکتشاف معادن شامل چهار مرحله زیر است:

ارزیابی معدن توسط کارشناس رسمی دادگستری
ارزیابی معدن توسط کارشناس رسمی دادگستری

مرحله اول: شناسایی (Reconnaissance)

در مرحله شناسایی یک محدوده بزرگ مدنظر قرارگرفته و با جمع‌آوری داده‌های موردنیاز، بررسی صحرایی، نمونه‌برداری از محدوده‌های امیدبخش، بخش‌های مختلف اولویت‌بندی شده و درنهایت محدوده‌های مناسب برای ادامه عملیات اکتشافی معرفی می‌گردد. مستندات تهیه‌شده توسط نقشه‌برداران در مرحله شناسایی اصولاً در مقیاس ۱:۲۵۰۰۰۰ تا ۱:۱۰۰۰۰۰ انجام می‌شود.

مرحله دوم: پی‌جویی (prospecting)

پس از تکمیل مرحله شناسایی مرحله پی‌جویی آغاز می‌شود. مرحله پی‌جویی شامل انجام عملیات اکتشافی در مناطق امیدبخش است که در مرحله شناسایی معرفی، اولویت‌بندی و نوع کانی سازی قابل‌انتظار در آن‌ها مشخص شده است. این مرحله از اکتشاف عموماً در مقیاس ۱:۲۵۰۰۰ صورت می‌پذیرد.

مرحله سوم: اکتشاف عمومی (General Exploratin)

در مرحله اکتشاف عمومی، اکتشاف در زون کانی سازی اولویت‌دار که در مرحله پی‌جویی معرفی و گسترش سطحی تقریبی و نوع کانی سازی آن مشخص‌شده انجام می‌شود. مقیاس کار در این مرحله ۱:۵۰۰۰ تا ۱:۱۰۰۰۰ و وسعت محدوده موردبررسی چند کیلومترمربع تا حداکثر ۱۰ کیلومترمربع است.

مرحله چهارم: اکتشاف تفصیلی (Detailed Exploration)

در مرحله اکتشاف تفصیلی، اکتشاف در محدوده کانساری که در مطالعات مرحله اکتشاف عمومی اداره عملیات اکتشافی بر روی آن توجیه فنی و اقتصادی داشته است، انجام خواهد شد. وسعت محدوده کانسار معمولاً چند ده هکتار تا چند صد هکتار است.

مقیاس بررسی‌ها در این مرحله معمولاً ۱:۱۰۰۰ بوده ولی در بعضی کانسارها مقیاس‌های ۱:۵۰۰ و یا ۱:۲۰۰۰ نیز بنا به نظر کارشناس توجیه‌پذیر است؛ بنابراین در مرحله اکتشاف تکمیلی، میزان دقیق ذخیره ماده معدنی مشخص‌شده و علاوه بر آن شکل و نحوه قرارگیری آن در داخل زمین به‌طور کامل بررسی می‌شود و درنهایت با بررسی‌های فنی و اقتصادی مشخص می‌شود که آیا استخراج این کانسار صرفه اقتصادی دارد یا خیر. مراحل مختلف اکتشاف معادن را به این دلایل در اینجا ذکر کردیم که بااهمیت و لزوم دقت دریکی از بخش‌های پراهمیت این رشته بیشتر آشنا شویم.

در هریک از مراحل فوق‌الذکر بروز اختلافات ناشی از شرایط کاری می‌تواند رخ دهد، در پرونده‌های قضایی در این‌گونه موارد لزوم رجوع به نظر کارشناس رسمی دادگستری امور معادن مورد تقاضا است.

عناوین و شرح صلاحیت و کارشناس رسمی دادگستری مهندسی امور معادن ذیلاً آورده شده است، شرکت آرمان سنجش با سنجش و گزینش‌های تخصصی از بین کارشناسان این رشته، همکارانی را با شرایط و سوابق بسیار درخشان و عالی به‌عنوان همکار جذب نموده است و در کلیه پروژه‌ها و مواردی که نیاز به اظهارنظر کارشناسی در حوزه‌های تخصصی این رشته باشد، آماده ارائه خدمات به شخصیت‌های حقیقی و حقوقی متقاضی است.

  • امور مربوط به اکتشافات معدن
  • بررسی فنی و اقتصادی و ارزیابی معادن و کارپذیری ذخایر معدنی و تعیین و برآورد خسارات در معادن
  • بهره‌برداری معادن روباز
  • بهره‌برداری معادن زیرزمینی
  • تعیین اجاره‌بها و اجرت‌المثل و خسارت و حق الامتیاز در امور تخصصی مربوط
  • رسیدگی به اختلاف بین کارفرمایان، مشاوران و پیمانکاران در امور تخصصی مربوط
  • کانه آرائی و فرآوری مواد معدنی
ارزیابی معدن توسط کارشناس رسمی دادگستری | امور مربوط به اکتشافات معدن | بررسی فنی و اقتصادی و ارزیابی معادن | بهره‌برداری معادن روباز | بهره‌برداری معادن زیرزمینی | کارشناس رسمی دادگستری رشته معدن

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.پر کردن فیلدهای نشانه‌گذاری شده‌ با * ضروری می‌باشد.

برچسب‌ها
Dispute resolution between the employer and the contractor by an official judicial expert آزمون کانون کارشناسان آزمون کانون کارشناسان 1400 آزمون کانون کارشناسان بهمن 1400 ارزیابی املاک ارزیابی املاک، کارخانجات، زمین، فروشگاه، برج، ویلا ارزیابی اموال منقول ارزیابی اموال منقول و لوازم خانگی و اداری توسط کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی سرقفلی ارزیابی لوازم خانگی و اداری ارزیابی لوازم خانگی و اداری و اموال منقول توسط کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی ملک ارزیابی ملک تجاری ارزیابی ملک تهران ارزیابی ملک توسط کارشناس ارزیابی ملک توسط کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی ملک توسط کارشناس رسمی دادگستری در تهران ارزیابی ملک توسط کارشناس رسمی دادگستری در منطقه یک تهران ارزیابی کارخانجات امیرامیدی امیر امیدی بتن تامین دلیل توسط کارشناس رسمی دادگستری تجاری تمکن مالی تمکن مالی مهاجرت تمکن مالی مهاجرت به کانادا درخواست کارشناسی ملک راضیه ارمغانی سرقفلی صنعتی فرم درخواست ارزیابی ملک قرارداد قرارداد پیمانکاری مشاوره حقوقی مهندسی عمران نمونه گزارش ارزیابی کارشناس رسمی دادگستری پیمانکار پیمانکاری کارشناس رسمی دادگستری کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی ملک کارگاه کمیسیون ماده 5 گزارش ارزیابی اموال منقول گزارش ارزیابی لوازم خانگی و اداری
Call Now Buttonبا ما تماس بگیرید