موبایل: ۰۹۱۲۵۳۶۳۸۶۴

آدرس : تهران – مجیدیه جنوبی – خیابان کرمان شمالی

کانون کارشناسان رسمی دادگستری

ارزیابی ساعت و جواهرآلات توسط کارشناس رسمی دادگستری

کارشناس رسمی دادگستری رشته ساعت و جواهرآلات

کارشناس رسمی دادگستری رشته ساعت و جواهرآلات

کارشناس رسمی دادگستری ساعت و جواهرات، از نظر صلاحیت در گروه تخصصی اموال منقول قرارگرفته که به جهت وسعت گستره سطح پوشش و تنوع اقلام و موارد کاری حائز اهمیت بسیاری است، از طرفی به جهت فراگیر بودن استفاده از ساعت و جواهرات در اکثر افراد ایرانی، در موارد لزوم استفاده از نظریه تخصصی موردنیاز متقاضیان است، کارشناس رسمی این رشته، پس از اخذ پروانه فعالیت حرفه‌ای به‌عنوان کارشناس رسمی نیز در عناوین حوزه فعالیت بایستی صلاحیت‌های مربوطه را اخذ نماید. البته در این بخش منظور از ساعت، ساعت‌هایی که ارزش عتیقه داشته و مانند جواهرات ارزشمند هستند، برخی از ساعت‌ها ارزش چند صد هزار دلاری دارند.

در این بخش هم موضوع ارزش‌گذاری مدنظر است و هم بررسی موضوع اصالت، با توجه به اهمیت و ارزش ساعت و جواهرات اظهارنظر و تعیین ارزش توسط کارشناس حائز اهمیت زیادی است.

در هنگام خریدوفروش طلا و جواهرات یا بعضاً ساعت‌های ارزشمند و عتیقه اختلافاتی بین خریدار و فروشنده به وقوع می‌پیوندد. در اکثر موارد اختلافاتی که بین فروشندگان طلا و ارائه‌دهندگان طلا در بازار رخ می‌دهد ارزش جنس خریداری‌شده توسط کارشناس رسمی دادگستری تعیین می‌گردد و بر اساس این نظریه در اتحادیه‌های طلا و جواهر مورد اختلافی بررسی و اعلام نظر می‌گردد و اختلافات معمولاً به شیوه داوری در آنجا حل می‌شود. معمولاً و طبق رویه جاری بازار، اگر اختلافات در مورد ارزش‌گذاری طلا و جواهرآلات باشد، موضوع اختلافی با حکمیت و داوری در همان اتحادیه‌ها مرتفع شده و مبالغ مربوط به این موضوع به خریداران عودت داده می‌شود.

شناسایی و ارزیابی طلای بدون نگین و همچنین شمش طلای خام و یا طلای ذوب‌شده به همراه تعیین ارزش و شناسایی اصالت جواهرات معمولی و گران‌بها در صنف جواهرات و طلا از موضوعات مبتلاب روزانه است. ارزیابی و تعیین اصالت ظروف و زیورآلات سایر فلزات گران بهاء نیز ازجمله ظروف نقره و نقره خام به همراه تعیین ارزش و تعیین اصالت انواع نقره جدید و هنرهای دستی که با نقره اتفاق می‌افتد نیز در حوزه‌های هنری و فروشگاه‌های عتیقه اتفاق می‌افتد. یکی دیگر از مواردی که در حوزه صلاحیت این کارشناسی است و در موارد اختلافی نیازمند اظهارنظر کارشناسی است، تعیین اصالت و ارزش کارهای هنری که چه به تاریخ جدید و تاریخ گذشته به‌عنوان عتیقه با استفاده از نقره صورت گرفته است این آثار دستی را کارشناسان این رشته علاوه بر مباحث ساعت و جواهرات می‌پردازند و ارزیابی را انجام می‌دهند.

معمولاً در هنگامی‌که سرقت‌هایی اتفاق می‌افتد و کشف اموال مسروقه نیاز به شناسایی و تطبیق اموال دارد این امر در حضور کارشناسان رسمی این رشته اتفاق می‌افتد، سرقت‌هایی که مربوط به جواهرات است عمدتاً نیاز به تعیین ارزش کارشناسی دارد چون بسیاری از این جواهرات بعضاً به دلیل ارزش آن‌ها جابجا می‌شوند و با اشیایی که ظاهر قیمتی دارند یا شبیه جواهرات هستند جابجا می‌شوند تعیین اصالت این جواهرات در زمان سرقت نیز برای محاکم بر عهده کارشناسان این رشته است.

عناوین و شرح صلاحیت کارشناس رسمی دادگستری ساعت و جواهرات ذیلاً آورده شده است، با گزینش‌های تخصصی از بین کارشناسان این رشته، همکارانی را با شرایط و سوابق بسیار درخشان و عالی به‌عنوان همکار جذب نموده است و در کلیه پروژه‌ها و مواردی که نیاز به اظهارنظر کارشناسی در حوزه‌های تخصصی این رشته باشد، آماده ارائه خدمات به شخصیت‌های حقیقی و حقوقی متقاضی می‌باشد.

  • شناخت و ارزیابی انواع جواهرات قدیمی و قطعات هنری و ساعت‌های طلا و جواهرنشان
  • شناخت و ارزیابی انواع جواهرات گران‌بها
  • شناخت و ارزیابی انواع جواهرات معمولی
  • شناخت و ارزیابی انواع ساعت‌های گران‌بهای غیر طلا
  • شناخت و ارزیابی انواع ساعت‌های معمولی غیر طلا
  • شناخت و ارزیابی انواع نقره جدید و یا قدیم و کارهای هنری
  • شناخت و ارزیابی طلای بدون نگین و شمش و آب‌شده
  • شناخت و ارزیابی ظروف و زیورآلات نقره و نقره خام

ارزیابی طلا و جواهرآلات توسط کارشناس رسمی دادگستری

ارزیابی طلای آب شده توسط کارشناس رسمی دادگستری

ارزیابی ساعت توسط کارشناس رسمی دادگستری

ارزیابی جواهر توسط کارشناس رسمی دادگستری

ارزیابی نقره توسط کارشناس رسمی دادگستری

ارزیابی طلا | ارزیابی طلا توسط کارشناس رسمی دادگستری | شناخت و ارزیابی انواع جواهرات قدیمی و قطعات هنری و ساعت‌های طلا و جواهرنشان | شناخت و ارزیابی انواع جواهرات گران‌بها | شناخت و ارزیابی انواع ساعت‌های گران‌بهای غیر طلا | شناخت و ارزیابی طلای بدون نگین و شمش و آب‌شده | کارشناس رسمی دادگستری رشته ساعت و جواهرآلات

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.پر کردن فیلدهای نشانه‌گذاری شده‌ با * ضروری می‌باشد.

برچسب‌ها
Dispute resolution between the employer and the contractor by an official judicial expert آزمون کانون کارشناسان آزمون کانون کارشناسان 1400 آزمون کانون کارشناسان بهمن 1400 ارزیابی املاک ارزیابی املاک، کارخانجات، زمین، فروشگاه، برج، ویلا ارزیابی اموال منقول ارزیابی اموال منقول و لوازم خانگی و اداری توسط کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی سرقفلی ارزیابی لوازم خانگی و اداری ارزیابی لوازم خانگی و اداری و اموال منقول توسط کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی ملک ارزیابی ملک تجاری ارزیابی ملک تهران ارزیابی ملک توسط کارشناس ارزیابی ملک توسط کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی ملک توسط کارشناس رسمی دادگستری در تهران ارزیابی ملک توسط کارشناس رسمی دادگستری در منطقه یک تهران ارزیابی کارخانجات امیرامیدی امیر امیدی بتن تامین دلیل توسط کارشناس رسمی دادگستری تجاری تمکن مالی تمکن مالی مهاجرت تمکن مالی مهاجرت به کانادا درخواست کارشناسی ملک راضیه ارمغانی سرقفلی صنعتی فرم درخواست ارزیابی ملک قرارداد قرارداد پیمانکاری مشاوره حقوقی مهندسی عمران نمونه گزارش ارزیابی کارشناس رسمی دادگستری پیمانکار پیمانکاری کارشناس رسمی دادگستری کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی ملک کارگاه کمیسیون ماده 5 گزارش ارزیابی اموال منقول گزارش ارزیابی لوازم خانگی و اداری
Call Now Buttonبا ما تماس بگیرید