موبایل: ۰۹۱۲۵۳۶۳۸۶۴

آدرس : تهران – مجیدیه جنوبی – خیابان کرمان شمالی

کانون کارشناسان رسمی دادگستری

چه زمانی و چرا در پروژه های عمرانی تامین دلیل کنیم؟

چه زمانی و چرا در پروژه های عمرانی تامین دلیل کنیم؟

چه زمانی و چرا در پروژه های عمرانی تامین دلیل کنیم؟

دلیل عبارت از امری است که اصحاب دعوی برای اثبات یا دفاع از دعوی به آن استناد می‌نمایند. منظور از تأمین دلیل این است که شما دلائل و مدارکی دارید که ممکن است در آینده دسترسی به آنها مشکل شود و یا دسترسی به آن‌ها بطور کلی از بین برود می‌توانید از دادگاه تامین آن‌ها را بخواهید.

تامین دلیل

هرچند تامین دلیل برای حفظ دلایل است و اینکه تا چه حدی قاطع دعوی باشد، بستگی به نظر قاضی رسیدگی کننده خواهد داشت. مطابق ماده ۱۴۹ قانون آیین دادرسی مدنی « در مواردی که اشخاص ذی‌نفع احتمال دهند که در آینده استفاده از دلایل و مدارک دعوای آنان از قبیل تحقیق محلی و کسب اطلاع از مطلعین و استعلام نظرکارشناسان یا دفا‌تر تجاری یا استفاده از قرائن و امارات موجود در محل و یا دلایلی که نزد طرف دعوا یا دیگری است، متعذر یا متعسر خواهد شد، می‌توانند از دادگاه درخواست تامین آنها را بنمایند.»

تأمین دلیل به معنی حقانیت، تأمین کننده دلیل نبوده و تنها برای حفظ آن است و تشخیص درجه ارزش ان در موارد استفاده با دادگاه می باشد. در مواردی که تأمین دلیل مستلزم کسب نظر افراد متخصص باشد قرار کارشناسی نیز صادر خواهد شد و در مواقعی که اجرای آن فوری به نظر برسد، شورا می تواند قبل یا همزمان با اخطار به خوانده اقدام به تأمین دلیل کند. ممکن است خوانده برای خواهان ناشناس و نامعلوم باشد، در این گونه موارد بدون معرفی خوانده تقاضای دلیل می شود.

ماده ۱۴۹ تا ماده ۱۵۵

گزارش تامین دلیل توسط کارشناس رسمی دادگستری

مرجع صالح برای رسیدگی به درخواست تأمین دلیل

مرجع صالح برای درخواست تامین دلیل، «شورای حل اختلاف» محلی که دلایل و امارات مورد درخواست در حوزه آن قرار گرفته‌، تعیین شده و اگر در حوزه مربوطه شورای حل اختلاف نبود، رسیدگی با دادگاه محل است. بر اساس قانون جدید شورای حل اختلاف، برای تقدیم دادخواست، فقط باید به شورای حل اختلاف مراجعه نمود. برای تامین دلیل درباره اموال غیر منقول، باید به شورای حل اختلاف محل وقوع ملک مراجعه نمود و برای سایر دعاوی به محل اقامت خوانده مراجعه خواهد شد.

گزارش تامین دلیل توسط کارشناس رسمی دادگستری
تامین دلیل توسط کارشناس رسمی دادگستری | تامین دلیل یعنی چی | چرا تامین دلیل می‌کنیم؟ | گزارش تامین دلیل | گزارش تامین دلیل ساختمان

5/5

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.پر کردن فیلدهای نشانه‌گذاری شده‌ با * ضروری می‌باشد.

برچسب‌ها
Dispute resolution between the employer and the contractor by an official judicial expert آزمون کانون کارشناسان آزمون کانون کارشناسان 1400 آزمون کانون کارشناسان بهمن 1400 ارزیابی املاک ارزیابی املاک، کارخانجات، زمین، فروشگاه، برج، ویلا ارزیابی اموال منقول ارزیابی اموال منقول و لوازم خانگی و اداری توسط کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی سرقفلی ارزیابی لوازم خانگی و اداری ارزیابی لوازم خانگی و اداری و اموال منقول توسط کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی ملک ارزیابی ملک تجاری ارزیابی ملک تهران ارزیابی ملک توسط کارشناس ارزیابی ملک توسط کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی ملک توسط کارشناس رسمی دادگستری در تهران ارزیابی ملک توسط کارشناس رسمی دادگستری در منطقه یک تهران ارزیابی کارخانجات امیرامیدی امیر امیدی بتن تامین دلیل توسط کارشناس رسمی دادگستری تجاری تمکن مالی تمکن مالی مهاجرت تمکن مالی مهاجرت به کانادا درخواست کارشناسی ملک راضیه ارمغانی سرقفلی صنعتی فرم درخواست ارزیابی ملک قرارداد قرارداد پیمانکاری مشاوره حقوقی مهندسی عمران نمونه گزارش ارزیابی کارشناس رسمی دادگستری پیمانکار پیمانکاری کارشناس رسمی دادگستری کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی ملک کارگاه کمیسیون ماده 5 گزارش ارزیابی اموال منقول گزارش ارزیابی لوازم خانگی و اداری
Call Now Buttonبا ما تماس بگیرید