موبایل: ۰۹۱۲۵۳۶۳۸۶۴

آدرس : تهران – مجیدیه جنوبی – خیابان کرمان شمالی

کانون کارشناسان رسمی دادگستری

ملک اداری یا موقعیت اداری ؛ مسأله این است

ملک اداری یا موقعیت اداری ؛ مسأله این است

ملک اداری یا موقعیت اداری ؛ مسأله این است

اگر دنبال خرید یا اجاره‌ ملکی اداری بوده باشید، احتمالا اولین سوالی که از شما پرسیده می‌شود این است: «ملک اداری» می‌خواهید یا «موقعیت اداری»؟ پس بهتر است تفاوت‌های ملک اداری با موقعیت اداری را بدانید؛ تفاوت‌هایی که می‌توانند بر تصمیم‌گیری شما برای خرید یا اجاره‌ ساختمان اثرگذار باشند. بیایید ابتدا نگاهی به تعریف هر کدام بیندازیم:

 برای راه‌اندازی یک شرکت یا دفتر شخصی، نیاز به ملکی است که مجوز فعالیت اداری را از سوی شهرداری داشته باشد و نمی‌توان از ملک مسکونی برای فعالیت اداری استفاده کرد.

  ملک اداری چیست؟ ️

املاک اداری، که معمولا به صورت آپارتمان هستند، به املاکی گفته می‌شود که شهرداری به آن‌ها مجوز «اداری» داده باشد. از این املاک به صورت قانونی و رسمی می‌توان برای راه‌اندازی دفاتر مختلف اداری استفاده کرد.

موقعیت اداری چیست؟ ️

برخی از ساختمان‌های مسکونی موقعیتشان در خیابان‌های پرتردد یا بر خیابان است. این املاک با اینکه کاربری اداری ندارند، اما به خاطر موقعیتشان بسیار موردتوجه هستند و تحت شرایطی می‌توان از این ساختمان‌ها استفاده‌ اداری نیز کرد. به همین دلیل به آن‌ها املاک با موقعیت اداری گفته می‌شود. ️

برای فعالیت اداری، علاوه بر استفاده از املاکی با کاربری اداری می‌توان از املاک مسکونی که موقعیت اداری دارند نیز استفاده کرد.

کارشناسان رسمی دادگستری تهران - ارزیابی ملک توسط کارشناس رسمی دادگستری

شرایط فعالیت اداری در ملک مسکونی

شهرداری با توجه به طرح‌های توسعه‌ شهری به هر ساختمان مجوز اداری، تجاری یا مسکونی می‌دهد. بنابراین اجازه نمی‌دهد از آپارتمان مسکونی، استفاده اداری داشته باشید؛ حتی اگر ملک شما در موقعیت اداری باشد.  به همین دلیل فعالیت اداری در ساختمان مسکونی ممنوع است. شهرداری‌ها به شدت با این موضوع برخورد می‌کنند و تمامی دفاتری که در موقعیت‌های اداری دایر شده باشند پلمب می‌شوند. اما قانون یک استثنا در نظر گرفته و به یک شرط اجازه می‌دهد شما از آپارتمان مسکونی خود استفاده اداری کنید. آن شرط این است که بخواهید در آپارتمانتان یکی از دفاتر زیر را راه‌‌اندازی کنید:

  • دفتر وکالت
  • مطب
  • دفتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق
  • دفتر روزنامه و مجله
  • دفتر مهندسی

به این نکته توجه داشته باشید فقط «مالک» می‌تواند از این استثنا استفاده کند و مستاجر ساختمان‌های مسکونی، حتی اگر بخواهد یکی از دفاتر یاد شده را در ساختمان راه بیندازد، باز هم کارش به پلمب دفتر ختم می‌شود. برای راه‌اندازی دفاتر فوق در موقعیت اداری نیازی به اجازه از شهرداری ندارید و فقط کافی‌ است از صنف مربوطه مجوز داشته باشید.

سند اداری | ملک اداری | موقعیت اداری

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.پر کردن فیلدهای نشانه‌گذاری شده‌ با * ضروری می‌باشد.

برچسب‌ها
Dispute resolution between the employer and the contractor by an official judicial expert آزمون کانون کارشناسان آزمون کانون کارشناسان 1400 آزمون کانون کارشناسان بهمن 1400 ارزیابی املاک ارزیابی املاک، کارخانجات، زمین، فروشگاه، برج، ویلا ارزیابی اموال منقول ارزیابی اموال منقول و لوازم خانگی و اداری توسط کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی سرقفلی ارزیابی لوازم خانگی و اداری ارزیابی لوازم خانگی و اداری و اموال منقول توسط کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی ملک ارزیابی ملک تجاری ارزیابی ملک تهران ارزیابی ملک توسط کارشناس ارزیابی ملک توسط کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی ملک توسط کارشناس رسمی دادگستری در تهران ارزیابی ملک توسط کارشناس رسمی دادگستری در منطقه یک تهران ارزیابی کارخانجات امیرامیدی امیر امیدی بتن تامین دلیل توسط کارشناس رسمی دادگستری تجاری تمکن مالی تمکن مالی مهاجرت تمکن مالی مهاجرت به کانادا درخواست کارشناسی ملک راضیه ارمغانی سرقفلی صنعتی فرم درخواست ارزیابی ملک قرارداد قرارداد پیمانکاری مشاوره حقوقی مهندسی عمران نمونه گزارش ارزیابی کارشناس رسمی دادگستری پیمانکار پیمانکاری کارشناس رسمی دادگستری کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی ملک کارگاه کمیسیون ماده 5 گزارش ارزیابی اموال منقول گزارش ارزیابی لوازم خانگی و اداری
Call Now Buttonبا ما تماس بگیرید