موبایل: ۰۹۱۲۵۳۶۳۸۶۴

آدرس : تهران – مجیدیه جنوبی – خیابان کرمان شمالی

کانون کارشناسان رسمی دادگستری

طراحی گود برداری با اجرای سپر کوبی

طراحی گود برداری با اجرای سپر کوبی

طراحی گود برداری با اجرای سپر کوبی

طراحی گود برداری با اجرای سپر کوبی از جمله روش های مورد استفاده در پایدارسازی گود است. طراحی سپر کوبی برای گود پروژه خود را از تیم طراحان مجرب ما بخواهید. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با ما تماس حاصل فرمایید یا به صورت مستقیم با طراحان معرفی شده در تماس باشید.

طراحی گود برداری با اجرای سپر کوبی

گود برداری با اجرای سپر کوبی

در طراحی گود برداری با اجرای سپر کوبی سپرها اجزای نازک و انعطاف پذیری هستند که همچون شمع در زمین کوبیده می شوند و از کنار هم قرارگرفتن آنها یک دیوار نازک و انعطاف پذیر به وجود می آید. سپرها نوعی دیوار حائل هستند که برای احداث دیوار در دیوارهای ساحلی، ساخت اسکله برای بارگیری و باراندازی کشتی ها، سازه های موقت، جلوگیری از فشار خاک در ترانشه ها، احداث سد موقت یا دائم، گودبرداری و جلوگیری از فرسایش خاک، اجرای شمع و حفاری و زیر سدها به عنوان دیواره نفوذناپذیر، استفاده می شوند. معمولاً دیوارهای سپری از جنس چوب یا فولاد انتخاب می شوند ولی در مواقعی که در محیط های ساحلی استفاده می شوند برای غلبه بر مشکل فرسایش و پوسیدگی ازسپرهای بتنی پیش ساخته، فولادهای مخصوص و یا حتی الوارهای چوبی کرئوزوت زده شده نیز می توان استفاده کرد.

گود برداری با اجرای سپر کوبی

الزامات طراحی گود برداری با اجرای سپر کوبی

در طراحی گود برداری با اجرای سپر کوبی نیاز است هفت حالت حدی طبق آیین نامه پی و پی سازی مبحث هفتم نظام مهندسی، کنترل شود. گسیختگی خمشی دیوار، کمبود عمق فرورفت، چرخش تاج دیوار، کمبود ظرفیت باربری محوری، گسیختگی واژگونی، گسیختگی لغزشی و پایداری کلی، حالات حدی هستند که در طراحی گود برداری با اجرای سپر کوبی نیاز است چک شوند. 

الزامات طراحی سپر کوبی

محاسبه فشار خاک در طراحی انواع سازه نگهبان از جمله طراحی و محاسبات سپر کوبی اهمیت زیادی دارد. ابتدا باید میزان تغییرشکل و کرنش مورد قبول در سپرها تعیین شود. در محاسبه فشار خاک در طراحی گود برداری با اجرای سپر کوبی، سربار روی سطح و شیب زمین، زاویه دیوار نسبت به خط قائم، سفره های آب و نیروهای آب نشتی در زمین، مقدار و جهت حرکت دیوار نسبت به خاک، تعادل قائم و افقی برای کل سپر، مقاومت برشی و وزن مخصوص زمین و زبری دیوار، موثر هستند.

اجرای سازه نگهبان سپرکوبی

نکات اجرایی گود برداری با اجرای سپر کوبی

بعد از طراحی گود برداری با اجرای سپر کوبی نوبت به اجرا می رسد. پیاده سازی و اجرای مناسب، کار طراح را به سرانجام می رساند. سپر ها را به سه طریق می توان اجرا کرد، کوبیدن، تغییر دادن مشخصات زمین و حفاری. پیش از شروع گودبرداری، پیرامون زمینی که قرار است گودبرداری شود، سپر کوبی می شود. برای کوبیدن سپر از دستگاه های کوبنده استفاده می شود. 

اجرای سپرکوبی

پس از آنکه عمق خاکبرداری به حد کافی رسید در کمرکش سپرها و بر روی آن ها تیرهای پشت بند افقی نصب می شود. سپس قیدهای فشاری قائم در جهت عمود بر صفحه سپرها به پشت بندهای افقی متصل می شود. سپرها و پشت بندها و قیدهای فشاری در عرض های کم و خاک های غیرسست، معمولا از نوع چوبی است ولی در عرض های بیشتر و خاک های سست تر، استفاده از سپرها و پشت بندها و قیدهای فشاری فلزی اجتناب ناپذیر است.

اجرای سپرکوبی با حفاری

مزایا و معایب طراحی گود برداری با اجرای سپر کوبی

سرعت اجرای زیاد و درجه ایمنی بالا از جمله مزایای طراحی گود برداری با اجرای سپر کوبی است. سپر کوبی به دلیل ضخامت کم سپر به انرژی کوبشی کمی نیاز دارد. سپر کوبی برای اجرای کانال ها با طول زیاد بسیار مناسب است. اما روش سپر کوبی در اجرا، نیاز به نیروی متخصص و دستگاه ویژه دارد، که این مورد را می توان جز معایب این روش شمرد. علاوه بر آن دستگاه های سپر کوب به فضای کافی برای فعالیت نیاز دارند و به طور کلی روش سپر کوبی برای عرض های کم مناسب است.

مزایای اجرای سپر کوبی

نرم افزار طراحی گود برداری با اجرای سپر کوبی

در طراحی گود برداری با اجرای سپر کوبی از نرم افزار Plaxis استفاده می شود. نرم افزار Plaxis در پروژه های ژئوتکنیک برای تحلیل تغییرشکل ها و پایداری خاک استفاده می شود. این نرم افزار مدل های رفتاری متنوعی همچون موهرکلمب و سایر مدل های رفتاری را پوشش می دهد. به دلیل پوشش دهی این مدل های رفتاری، تحلیل پایداری و تغییرشکل ها در این نرم افزار ممکن می شود. در این نرم افزار امکان استفاده از ورق و مفصل و المان های گوناگون دیگر وجود دارد. به دلیل قابلیت های ذکر شده از نرم افزار Plaxis در طراحی انواع روش های پایدارسازی گود استفاده می شود.

پیاده سازی سپر فلزی

قیمت طراحی گود برداری با اجرای سپر کوبی

قیمت طراحی گود برداری با اجرای سپر کوبی به عوامل گوناگونی از جمله عمق گود، نوع و جنس سپر، جنس خاک، ویژگی های ژئوتکنیکی، مقاومت خاک، تاسیسات شهری موجود در منطقه و وجود یا عدم وجود آب در گود بستگی دارد. قیمت طراحی گود برداری با اجرای سپر کوبی به خطر گود و میزان ریسک طراحی گود نیز بستگی دارد. با افزایش خطر گود، ریسک طراحی نیز افزایش می یابد. در صورتی که گود دچار مشکل شود و مشکل ایجاد شده ناشی از طراحی باشد، خسارات ایجاد شده به عهده طراح است. بنابراین با افزایش ریسک طراحی، هزینه طراحی گود برداری نیز افزایش می یابد.

طراحی گود برداری با اجرای سپر کوبی | گود برداری با اجرای سپر کوبی | نکات اجرایی گود برداری با اجرای سپر کوبی
5/5

2 دیدگاه

  1. تمیمی

    روش خیلی جالبیه ولی فکر کنم باید خاک منطقه سست باشه

  2. kianosh

    روش اجرای جالبی بود

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.پر کردن فیلدهای نشانه‌گذاری شده‌ با * ضروری می‌باشد.

برچسب‌ها
Dispute resolution between the employer and the contractor by an official judicial expert آزمون کانون کارشناسان آزمون کانون کارشناسان 1400 آزمون کانون کارشناسان بهمن 1400 ارزیابی املاک ارزیابی املاک، کارخانجات، زمین، فروشگاه، برج، ویلا ارزیابی اموال منقول ارزیابی اموال منقول و لوازم خانگی و اداری توسط کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی سرقفلی ارزیابی لوازم خانگی و اداری ارزیابی لوازم خانگی و اداری و اموال منقول توسط کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی ملک ارزیابی ملک تجاری ارزیابی ملک تهران ارزیابی ملک توسط کارشناس ارزیابی ملک توسط کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی ملک توسط کارشناس رسمی دادگستری در تهران ارزیابی ملک توسط کارشناس رسمی دادگستری در منطقه یک تهران ارزیابی کارخانجات امیرامیدی امیر امیدی بتن تامین دلیل توسط کارشناس رسمی دادگستری تجاری تمکن مالی تمکن مالی مهاجرت تمکن مالی مهاجرت به کانادا درخواست کارشناسی ملک راضیه ارمغانی سرقفلی صنعتی فرم درخواست ارزیابی ملک قرارداد قرارداد پیمانکاری مشاوره حقوقی مهندسی عمران نمونه گزارش ارزیابی کارشناس رسمی دادگستری پیمانکار پیمانکاری کارشناس رسمی دادگستری کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی ملک کارگاه کمیسیون ماده 5 گزارش ارزیابی اموال منقول گزارش ارزیابی لوازم خانگی و اداری
Call Now Buttonبا ما تماس بگیرید