موبایل: ۰۹۱۲۵۳۶۳۸۶۴

آدرس : تهران – مجیدیه جنوبی – خیابان کرمان شمالی

کانون کارشناسان رسمی دادگستری

انواع پرینترهای حرارتی: لیبل و فیش پرینتر ها

انواع پرینترهای حرارتی: لیبل و فیش پرینتر ها

لیبل چیست

به طور خلاصه می توان گفت که لیبل یا همان برچسب، کاغذهایی است که توسط پرینتر مخصوص خود لیبل پرینتر (که به آن دستگاه لیبل زن یا چاپگر لیبل نیز گفته می شود) چاپ شده و بر روی کالا درج می شود.

بر روی این لیبل ها که در انواع مختلفی چون لیبل کاغذی، لیبل حرارتی و… موجود می باشند، مشخصات کالا و همچنین بارکد قرار می گیرد که این امر کار شناسایی و ردگیری کالا را سهولت می بخشد.
کاربرد استفاده از لیبل پرینتر یا لیبل زن بسیار متنوع است. به طوری که در فروشگاه ها، بانک ها، داروخانه ها، رستوران ها و بسیاری از موسسات اداری و تجاری کاربرد دارد.

انواع پرینترهای لیبل زن (از لحاظ تکنولوژی چاپ)

اگر از مدل پرینتر؛ برند تولید کننده پرینتر و فاکتورهای دیگر چشم پوشی کنیم، می توانیم پرینتر ها را در دو دسته کلی قرار دهیم:

پرینتر حرارتی مستقیم (Direct Thermal)

این چاپگرها دارای افزونه های شیمیایی هستند و وقتی که گرم می شوند، سطح آن ها تیره می شود. این تیرگی همان الگوی چاپ و متن است. در این پرینترها خبری از استفاده از جوهر، تونر و ریبون نیست. بنابراین برای چاپ رسید در حوزه های بانکی، دستگاه خودپرداز بانک، لیبل ها و رسیدهای حمل و نقل عمومی استفاده می شود.

پرینتر انتقال حرارت (Thermal Transfer)

این چاپگرها یک هد مخصوص دارند و وظیفه آن انتقال حرارت به یک ریبون با جوهر جامد است. ریبون ها معمولاً از وکس، رزین، موم و ترکیبی از آن ها ساخته می شوند. بنابراین فرایند چاپ با استفاده از گرما و فشار صورت می گیرد و برای چاپ کارت pvc بهترین انتخاب ممکن هستند.

مزایای پرینتر های حرارتی

عمر طولانی و عدم نیاز به سرویس مداوم و شارژ

این پرینتر ها نیازی به شارژ ندارند و سال ها بدون نیاز به هیچ گونه سرویسی کار می کنند.

سرعت بالا در چاپ

سرعت صدور فیش یکی از عوامل مهم در جلب رضایت مشتری و بالا بردن راندمان کاری رستوران می باشد که این پرینترها با سرعت بسیار بالای خود به شما در رسیدن به این مهم کمک می کنند.

هزینه پایین چاپ

پرینترهای فیش زن حرارتی نیاز به جوهر ندارند و در ضمن کاغذ مصرفی این پرینترها (رول حرارتی) بسیار ارزان می باشد. در صورت استفاده از این پرینترها هزینه نهایی هر قبض یا پرینت ۱۵ سانتی تقریبا ۱ تومان می باشد!

کار در سکوت

هنگام کار چاپگر حرارتی صداهای ایجاد شده توسط چاپگرهای سوزنی و لیزری را نمی شنویم و از این حیث با آرامش محیط رستوران مواجه شویم.
بر طرف نمودن مشکل کمبود جا این پرینتر نسبت به انواع لیزری و سوزنی بسیار حجم کمتری از فضا را اشغال کرده، لذا مشکل اشغال فضای کانتر رستوران را تا حدودی مرتفع می نماید.

کاهش هزینه های جانبی

شاید برای خرید این پرینتر ها مبلغی بیش از پرینتر های دیگر هزینه کنید، ولی با توجه به کاهش هزینه های جانبی (کاغذ ارزان، عدم نیاز به شارژ جوهر و عدم نیاز به سرویس) بعد از چند ماه با توجه به صرفه جویی انجام شده هزینه خرید پرینتر به شما باز می گردد.
این خصوصیات منحصر به فرد پرینتر های فیش زن حرارتی سبب شده که این پرینتر ها به طور گسترده در جاهایی مثل رستوران ها، دستگاه های خود پرداز بانک ها (ATM)، داروخانه ها، تاکسی سرویس ها و پیک های موتوری، دستگاه های نوبت دهی، سینماها، فروشگاه و… مورد استفاده گسترده قرار گیرد.

معایب چاپ حرارتی

علی رغم مزایای فوق، برای پرینتر حرارتی چند ایراد هم وجود دارد که نمی توانیم از آن ها چشم پوشی کنید. این ایرادات بعضا ممکن است باعث تغییر گزینه انتخابی می شود:

سرعت چاپ پایین تر

در چاپ حرارتی ما نیاز داریم که میکرو سوزن ها داغ شوند و فرآیند انتقال ریبون را انجام دهند. اما در پرینترهای جوهر افشان مستقیماً جوهر پاشیده می شود و سرعت چاپ آن بیشتر است.

محدودیت در انتخاب رنگ

چاپگرهای حرارتی در پیاده سازی رنگ ها و طیف های رنگی مختلف محدودیت بیشتری دارند.

نکات مهم هنگام خرید پرینتر لیبل زن

انتخاب نوع

نخستین نکته در خرید پرینتر لیبل زن توجه به روش چاپ یا بهتر است بگوییم همان تکنولوژی چاپ برچسب است که شما عزیزان می توانید با توجه به نوع نیاز و همچنین مطالعه بخش قبلی از همین مطلب به مناسب ترین نوع ممکنه از این دست چاپگرها برای خود دست پیدا نمایید.
ناگفته نماند که علاوه بر تکنولوژی های نامبرده شده فوق، چاپ بصورت جوهری نیز یکی دیگر از روش های چاپ لیبل ها می باشد که البته مدت زمانی است دیگر از آن ها استفاده نمی شود.

چاپگر صنعتی یا رومیزی

دومین نکته در انتخاب پرینتر شما به صنعتی یا رومیزی بودن دستگاه مربوط می شود که خوب همانطور که مشخص است چنانچه قصد استفاده از لیبل زن خود را در محیط های صنعتی کرده اید، بایستی از مدل های صنعتی و چنانچه می توانید روند تولید و چاپ برچسب هایتان را در اتاق و دفاتر کاریتان انجام دهید، می توانید از مدل های دسکتاپ یا همان رومیزی بهره گیری نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.پر کردن فیلدهای نشانه‌گذاری شده‌ با * ضروری می‌باشد.

برچسب‌ها
Dispute resolution between the employer and the contractor by an official judicial expert آزمون کانون کارشناسان آزمون کانون کارشناسان 1400 آزمون کانون کارشناسان بهمن 1400 ارزیابی املاک ارزیابی املاک، کارخانجات، زمین، فروشگاه، برج، ویلا ارزیابی اموال منقول ارزیابی اموال منقول و لوازم خانگی و اداری توسط کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی سرقفلی ارزیابی لوازم خانگی و اداری ارزیابی لوازم خانگی و اداری و اموال منقول توسط کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی ملک ارزیابی ملک تجاری ارزیابی ملک تهران ارزیابی ملک توسط کارشناس ارزیابی ملک توسط کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی ملک توسط کارشناس رسمی دادگستری در تهران ارزیابی ملک توسط کارشناس رسمی دادگستری در منطقه یک تهران ارزیابی کارخانجات امیرامیدی امیر امیدی بتن تامین دلیل توسط کارشناس رسمی دادگستری تجاری تمکن مالی تمکن مالی مهاجرت تمکن مالی مهاجرت به کانادا درخواست کارشناسی ملک راضیه ارمغانی سرقفلی صنعتی فرم درخواست ارزیابی ملک قرارداد قرارداد پیمانکاری مشاوره حقوقی مهندسی عمران نمونه گزارش ارزیابی کارشناس رسمی دادگستری پیمانکار پیمانکاری کارشناس رسمی دادگستری کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی ملک کارگاه کمیسیون ماده 5 گزارش ارزیابی اموال منقول گزارش ارزیابی لوازم خانگی و اداری
Call Now Buttonبا ما تماس بگیرید