موبایل: ۰۹۱۲۵۳۶۳۸۶۴

آدرس : تهران – مجیدیه جنوبی – خیابان کرمان شمالی

کانون کارشناسان رسمی دادگستری

ارزیابی ملک توسط کارشناس رسمی دادگستری

ارزیابی ملک توسط کارشناس رسمی دادگستری

جهت حضور و بازدید از ملک مورد نظر و انجام کارشناسی، با شماره تماس ارایه شده هماهنگی و اقدام فرمایید . هزینه ارزیابی با توجه به قیمت ملک و تعرفه قانونی مصوب قوه قضاییه و زمان ارزیابی ملک در این دفتر حدودا" ظرف مدت دو روز کاری میباشد .خدمات کارشناسی رسمی دادگستری این دفتر تخصصی و صرفا در زمینه گروه راه و ساختمان و اموال منقول و گروه ماشین آلات می باشد .

ارزیابی و تعیین قیمت املاک مسکونی ، تجاری و سرقفلی ، اداری ، صنعتی ، …

بابت خدمات کارشناسی ما، هیچگونه هزینه ای مازاد بر تعرفه ، تحت عناوین مختلف از متقاضی کارشناسی دریافت نخواهد گردید.

 ————————————————————

کارشناسان رسمی دادگستری تهران - ارزیابی ملک توسط کارشناس رسمی دادگستری

شرح خدمات قابل ارایه توسط کارشناس رسمی دادگستری :

۱- ارزیابی و تجدید ارزیابی املاک متعلق به سازمان ها ، نهاد ها ، شرکت های دولتی و خصوصی ، سازمانها ، بانکها و شرکت های زیر مجموعه ، جهت سندیت رسمی برای قراردادهای واگذاری ، خرید ، فروش ، اثبات ارزش املاک ، سندیت جهت ثبت در دفاتر مالی و حسابداری ، امور مالی ، دارایی و مالیاتی ، تجدید ارزیابی دارایی ها جهت ثبت افزایش سرمایه شرکت ها ، محاسبه ارزش دفتری و هزینه استهلاک ، ارزیابی املاک و اموال جهت تبدیل شرکت با مسئولیت محدود به شرکت سهامی خاص  ، … توسط کارشناس رسمی دادگستری با صلاحیت مربوطه


۲- کارشناسی و ارزش گذاری قیمت روز املاک متقاضی و خانواده جهت مهاجرت ، اقامت دائم ، ادامه تحصیل ، پذیرش دانشگاه … برای اثبات توانایی مالی جهت ارائه به سفارت یا اداره مهاجرت کشورهای عضو اتحادیه اروپا نظیر آلمان ، انگلیس ، فرانسه ، اسپانیا … و سایر کشورها نظیرکشور کانادا ، کشور استرالیا و ایالات متحده آمریکا … (ارائه ترجمه گزارش به زبان انگلیسی ) گواهی اعتبار سنجی و تمکن مالی جهت مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و یا سایر روشهای قانونی موجود … همراه با کلیه تاییدیه ها ، توسط کارشناس رسمی دادگستری در رشته راه و ساختمان

—————————————————————–

۳- تعیین قیمت عادلانه روز املاک به منظور دریافت وام ، تضمین وثیقه نزد دادسرا ، شرکت های دولتی و خصوصی ، تقسیم مابین ورثه، شرکا ، انجام معامله ،اخذ تسهیلات و اعتبار ، …

۴- کارشناسی و بررسی قراردادهای پیمانکاری ، اجرای ساختمان ، نوسازی یا بازسازی انواع ساختمان و امور تزئینات داخلی ؛ ارزش گذاری میزان کار انجام شده و برآورد ارزش و میزان تعهدات باقیمانده طبق قرارداد.

———————————————————–

۵- کارشناس رسمی ماشین آلات جهت ارزیابی کارخانه ها ، خطوط تولید ، ماشین آلات ، تجهیزات …. ارزیابی و تجدید ارزیابی املاک و ماشین آلات  برای افزایش سرمایه ، نقل و انتقال سهام ،  انجام امور دارایی و حسابداری و مالیاتی ، محاسبه هزینه استهلاک …

۶- کارشناسی رسمی جهت دریافت اعتبارات ، قابل ارایه به کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی ( بانکها ، وزارت خانه ها ،شرکت های دولتی و خصوصی ، نهادها …)


۷-  نقشه برداری و تعیین مختصات ثبتی UTM ، تعیین دقیق ابعاد و حدود ثبتی جهت ارایه به شهرداری ، اداره ثبت ، صدور پروانه ساخت و یا پایان کار ساختمانی ، صدور اسناد مالکیت ،رفع اختلافات با املاک همجوار ، نقشه برداری وضعیت موجود  ، نقشه برداری توپوگرافی توسط کارشناس رسمی دادگستری رشته امور ثبتی و یا نقشه برداری.

۸-  ارزش گذاری روز املاک واقع در طرح شهرداری و سایر ارگانهای دولتی توسط کارشناس رسمی دادگستری مورد وثوق به منظور تعیین خسارت قانونی و یا معادل نقدی بهای ملک ، تهاتر و تعیین ارزش سرقفلی


۹-  تعیین ارزش خالص سرقفلی ، میزان ارزش روز ملکیت هر واحد سرقفلی در یک مجموعه ساختمانی ، تعیین ارزش روز سرقفلی ، تعیین نسبت ارزش ملکیت به سرقفلی برای هر واحد تجاری به صورت عادلانه هر کدام به تفکیک و با توجه به فاکتورهای موثر در کارشناسی و ارزیابی توسط کارشناس رسمی دادگستری رشته راه و ساختمان


۱۰- تعیین اجاره بها واحدهای با کاربری مسکونی ، تجاری و سرقفلی ، اداری ، فرهنگی ، آموزشی ، ورزشی … تعیین اجاره بها و خسارات تاخیر در پرداخت اجاره بها ، تعدیل اجاره بها تجاری و سرقفلی ، تعیین اجاره بها ماهیانه و سالیانه و تعیین اجاره بها سنوات گذشته توسط کارشناس رسمی دادگستری رشته راه و ساختمان


۱۱-  تامین دلیل و ارایه گزارش در خصوص مشاهدات عینی و صورت برداری وضع موجود

۱۲- برآورد هزینه های کارشناسی تعمیرات و بازسازی و امور پیمانکاری  …. توسط کارشناس رسمی دادگستری با صلاحیت مربوطه


کارشناسان رسمی دادگستری تهران - ارزیابی ملک توسط امیرامیدی کارشناس رسمی دادگستری

۱۳- اعلام نظر کارشناسی و  بررسی در خصوص وضعیت استحکام بنا و سازه آسانسور ، قدمت بنا  و دعاوی کمیسیون ماده ۱۰۰ صد شهرداری ها

۱۴- حکمیت و داوری در قراردادهای ملکی ، ساختمانی ، اختلاف در زمینه سرقفلی و اختلافات در قراردادهای مشارکت در ساخت

————————————————————

نحوه کارشناسی املاک با توجه به پارامترهای تاثیر گذار و متعدد از قبیل ارزش روز املاک منطقه ، شرایط و کاربری فعلی ملک و امکان تغییر کاربری در آینده جهت ارزش افزوده ، مساحت اعلام شده در سند مالکیت ، هندسه و ابعاد ، عرض گذر و معابر دسترسی میباشد.

به علاوه میزان نورگیری و جهت دریافت نور ، طبقه استقرار ملک ، امکانات و تجهیزات ساختمان ، نوعیت ملک ، بررسی ریشه و سوابق ملک مندرج در اسناد مالکیت از قبیل عدم سوابق بنیادی ، مصادره ، انتقال اجرایی،… بسیار مهم و تاثیر گذار است.

از دیگر پارامترهای مهم موقعیت محلی و دسترسی ملک ، نوع مصالح استفاده شده ، عمر بنا، تعداد واحدهای مجموعه ، قدرالسهم واحد از عرصه و مشاعات طبق قانون تملک آپارتمانها و آیین نامه اجرایی آن ، کیفیت مشاعات ، مقطع زمانی بازار املاک است.

نحوه پرداخت ثمن معامله و معاملات صورت گرفته قطعی املاک مجاور در بازه زمانی تاریخ کارشناسی ، از دیگر جهات موثر در ارزیابی قیمت ملک توسط کارشناس رسمی دادگستری میباشد.

—————————————————————

** اطلاعات مربوط به آزمون کارشناسان رسمی دادگستری ، تاریخ آزمون ، ظرفیت پذیرش ،لیست اسامی ، شرایط شرکت در آزمون ، نمونه سوالات دوره های قبل و منابع آزمون را در سایت شورای عالی کارشناسان و یا مرکز کارشناسان رسمی دادگستری پیگیری فرمایید.

خدمات کارشناسی رسمی دادگستری شامل یازده گروه تخصصی میباشند که خدمات کارشناسی ما تخصصی و صرفا در زمینه گروه راه و ساختمان و نقشه برداری و گروه ماشین آلات میباشد. طبق قانون ارایه نظریه های کارشناسی هر بخش به تفکیک توسط کارشناس رسمی دادگستری صاحب صلاحیت عضو کانون و یا مرکز کارشناسان رسمی دادگستری و طبق ضوابط میبایست صورت پذیرد. برخی از رشته ها و گروه های زیر مجموعه کانون و مرکز کارشناسان رسمی دادگستری عبارتند از :

کارشناس رسمی دادگستری رشته راه و ساختمان و نقشه برداری
کارشناس رسمی دادگستری رشته اموال منقول (لوازم خانگی و اداری)
کارشناس رسمی دادگستری رشته برق ، ماشین آلات و تاسیسات کارخانجات


مطالب مفید : روشهای تشخیص قدمت بنا

الف – سوابق ادارت برق ، آب ، گاز :

معمولا به هنگام دادن انشعاب مختصری از عرصه و اعیان و نوع فعالیت آنها در پرونده متقاضی پس از ممیزی درج می شود . البته چنین سوابقی در اداره آب و اداره گاز هم موجود است لیکن حسن کار اداره برق این است که در هر فیش صادره تاریخ نصب کنتور قید می شود.

ب- سوابق اداره ثبت :

در اداره ثبت هم معمولا عرصه و اعیان منعکس می شود مخصوصا در زمان صدور سند از طریق ماده ١۴٧ و ١۴٨ اصلاحی و یا ماده ١٣٣ برنامه چهارم نقشه و کروکی و مساحت عرصه و اعیان قید شده است.
البته اگر سند زمین بوده باشد و مالک پس احداث بناعملیات ثبتی خاصی انجام نداده باشد اعیان منعکس نمی گردد در هر صورت مراجعه به پرونده اداره ثبت خالی از لطف نیست .

ج- پرونده های امور مالیاتی و بیمه :

معمولا واحدهای اداری و تجاری در امور مالیاتی و بیمه دارای سوابق می باشند . از این سوابق هم می توان بهره جست . یا ازمتقاضی مدارک مربوط به بیمه و مالیات را درخواست نمود .
سوابق پرونده ملکی در شهرداری و از آن مهم تر سوابق پرونده نوسازی و پرونده واحد أصناف شهرداری ( البته در بعضی شهرداریها همه پرونده ها وا ادغام کرده اند :

—————————————

طبق قانون هر چند سال یکبار البته املاک داخل محدوده ممیزی شده میزان عرصه ، اعیان ، نوع استفاده وضع موجود آن در پرونده های نوسازی منعکس می شود.

د- پرونده اتحادیه های صنفی :

در خصوص املاک تجاری و بعضی واحدهای اداری حتی اگر جواز هم نگرفته باشند معمولا در اتحادیه سوابق یا حداقل لیست موجود است .

ه- عکس و نقشه های هوایی و عکس ماهواره ای :

از سال ٣۵ تاکنون در چندین مقطع از کل کشور عکس هوایی تهیه شده و در محدوده شهرها یا مسیر راهها و پروژه ها هم کار فتوگرامتری انجام و نقشه های هوایی تهیه شده است مراجعه به آرشیو سازمان نقشه برداری ، سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و شهرداریها در این خصوص راهگشاست .البته از سال ٢٠٠٠ میلادی به بعد آرشیو گوگل ارث هم بسیار مفید است .

و- بافت بنا ونوع اعیانی :

معمولا همکاران رشته راه و ساختمان و معماری با نوع معماری و نوع مصالح بکار رفته در هر منطق و هردوره آشنایی دارند .مثلا میدانند در فلان مکان از چه سالی به قبل سقف های تیر چوبی مرسوم بوده است .

——————————————

ز- تحقیقات محلی :

شاید یکی از راهها هم تحقیقات و استشهاد محلی باشد که البته به دلایلی به عنوان آخرین راه توصیه می شود .

ح- همکاران رشته راه و ساختمان:

همکاران رشته راه و ساختمان از طریق سونداژ بنا و کمک گرفتن از آزمایشگاه هم شاید بتوانند قدمت تعیین کنند که البته خود دوستان راه و ساختمان بهتر است این مطلب را بشکافند.

ط – سایر طرق :

در یک مورد که بناتخریب شده بود متقاضی فیلمی از از مراسم مذهبی مربوط به سی سال پیش را ارائه نمود که در آن بنای مورد نظر مشهود بود .
لذا آرشیوهای اتفاقی و عکس های یادگاری هم ممکن است کمک کند.

ی – روش علمی :

البته روشهای علمی پرهزینه ای هم در تشخیص قدمت آثار باستانی به کار می برند که در ساختمانهای متعارف مقرون به صرفه نیست. به نقل از همکار پیشکسوت و گرامی جناب مهندس محمدتقی عبداللهی / کارشناس رسمی دادگستری

کارشناسان رسمی دادگستری تهران - ارزیابی ملک توسط امیر امیدی کارشناس رسمی دادگستری

نکات ارزیابی ملک توسط :

برخی مواردی که در کارشناسی و ارزیابی املاک باید مورد توجه قرار گیرند :

ا- امکان داردسندمالکیت ارائه شده  بموجب حکم دادگاه ابطال شده وفاقداعتبارباشد

٢- دراثرانجام عملیات اجرائى توسط دوایر اجرا
و یا اجراى احکام ملک منتهى به انتقال به غیر وصدور سندمالکیت جدید بنام برنده مزایده صادرشده است . ( در واقع
سند مالکیت موجود نزد مالک قبلى ابطال وازحیز انتفاع نیز ساقط شده باشد )

٣- سند مالکیت ارائه شده بعلت صدورسندمالکیت المثنى ازحیزانتفاع واعتبارساقط شده باشد .

۴- سندمالکیت سابقه تعارض درثبت داشته باشد .
درارزیابى تفاوت فاحش ازلحاظ مقدم الصدوروموخرالصدور این نوع املاک خواهندداشت .

۵- سندمالکیت ارائه شده سابقه جابجایى وتجاوز وتداخل و… دراداره ثبت داشته باشد .

۶- سندمالکیت که دراجراى ماده۱۴۷ قانون ثبت صادرشده طبق همان قانون حسب شکایت مالک اولی ملک قابل رسیدگى وابطال درمحاکم فضایى خواهد بود.

٧- سند مالکیت ابراز شده سابقه مصادره و… داشته امکان برگشت ملک براساس احکام محاکم قضایى میسور خواهدبود .

٨- سندمالکیت ارائه شده داراى سابقه صدورراى کمیسیون ماده ۱۳درپرونده ثبتى باشدحتى امکان صدورحکم تخریب بناهم باشد

ارزیابی ملک آجودانیه | ارزیابی ملک ازگل | ارزیابی ملک بوکان | ارزیابی ملک تهران | ارزیابی ملک توسط کارشناس رسمی دادگستری | ارزیابی ملک سمنان | ارزیابی ملک شهرک غرب | ارزیابی ملک صادقیه | ارزیابی ملک قزوین | ارزیابی ملک قم | ارزیابی ملک گرگان | ارزیابی ملک مازندران | ارزیابی ملک مشهد | ارزیابی ملک نیاوران | امیر امیدی | امیرامیدی | جزوه ارزیابی املاک مسکونی | کارشناس رسمی دادگستری | کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی ملک | کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی ملک نیاوران | نحوه قیمت گذاری ملک | نمونه گزارش کارشناسی ارزیابی ملک

13 دیدگاه

  1. علی

    بسیار مطالب مفیدی دارید. متشکرم

  2. ملیحه ناصری

    سلام روز خوش، کارشناسان شما فقط در استان تهران فعالیت دارن؟

    1. admin

      سپاسگزارم از حمایتتون، کارشناسان ما در سراسر کشور فعالیت میکنند

  3. حسن امینی

    گزارش کارشناسی ملک در تهران توسط کارشناس رسمی دادگستری چند روزه آماده تحویل می‌شود؟

    1. admin

      با سلام،
      با توجه به حجم کار کارشناسی، گزارش کارشناسی ارزیابی از ۲ روز تا دو هفته امکان آماده شدن را دارد

  4. احسان منصوری

    کارشناسی ملک در منطقه یک تهران توسط کارشناس رسمی شما انجام میشود؟ در کدام مناطق شما قادر به کارشناسی هستید؟

    1. admin

      با تشکر از شما
      ارزیابی و کارشناسی ملک در سراسر مناطق ۲۲ گانه شهر تهران و سایر شهرستان‌های تهران و همینطور در سراسر کشور انجام می‌پذیرد.

  5. کریمی

    شما در نیاوران و زعفرانیه کارشناسی ملک تجاری انجام میدهید؟

  6. اسلامی

    ارزیابی ملک را شما انجام میدهی؟

  7. سروش

    کارشناسان رسمی دادگستری ارزیابی ملک را انجام میدهند؟

  8. حمزه زاده

    ملکی را جهت ارزیابی میخواستم انجام دهید به سمت شهرک غرب، پروسه بازدید و تهیه گزارش چند روزه انجام می شود؟

  9. سمیعی فر

    در مورد ارزیابی سرقفلی در بازار تهران هزینه دستمزد کارشناسی چقدر است؟ چقدر طول میکشد زمان ارزیابی و تهیه گزارش؟

  10. Sima

    در مورد ارزیابی ملک چه نکاتی رو در گزارش ارزیابی قید میکیند؟

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.پر کردن فیلدهای نشانه‌گذاری شده‌ با * ضروری می‌باشد.

برچسب‌ها
Dispute resolution between the employer and the contractor by an official judicial expert آزمون کانون کارشناسان آزمون کانون کارشناسان 1400 آزمون کانون کارشناسان بهمن 1400 ارزیابی املاک ارزیابی املاک، کارخانجات، زمین، فروشگاه، برج، ویلا ارزیابی اموال منقول ارزیابی اموال منقول و لوازم خانگی و اداری توسط کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی سرقفلی ارزیابی لوازم خانگی و اداری ارزیابی لوازم خانگی و اداری و اموال منقول توسط کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی ملک ارزیابی ملک تجاری ارزیابی ملک تهران ارزیابی ملک توسط کارشناس ارزیابی ملک توسط کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی ملک توسط کارشناس رسمی دادگستری در تهران ارزیابی ملک توسط کارشناس رسمی دادگستری در منطقه یک تهران ارزیابی کارخانجات امیرامیدی امیر امیدی بتن تامین دلیل توسط کارشناس رسمی دادگستری تجاری تمکن مالی تمکن مالی مهاجرت تمکن مالی مهاجرت به کانادا درخواست کارشناسی ملک راضیه ارمغانی سرقفلی صنعتی فرم درخواست ارزیابی ملک قرارداد قرارداد پیمانکاری مشاوره حقوقی مهندسی عمران نمونه گزارش ارزیابی کارشناس رسمی دادگستری پیمانکار پیمانکاری کارشناس رسمی دادگستری کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی ملک کارگاه کمیسیون ماده 5 گزارش ارزیابی اموال منقول گزارش ارزیابی لوازم خانگی و اداری
Call Now Buttonبا ما تماس بگیرید